ДПА
Пам’ятки - поради учням щодо складання державної підсумкової атестації
До складання ДПА
Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть з робочого столу все зайве, зручно розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити, папір, ручки, олівці тощо.
Складіть план підготовки до державної підсумкової атестації на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо).
Під час підготовки до державної підсумкової атестації з будь-якого навчального предмета структуруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді. Адже досить часто буває так: вам здається, що ви все знаєте, пам’ятаєте, а коли починаєте відповідати - ваша відповідь виходить уривчастою, фрагментарною.
Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення: наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за 4 дні, то у перші два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня - решту питань, четвертого - повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими.
Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити учителю під час консультації.
Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам’ятовувати.
Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед державною підсумковою атестацією, робіть це заздалегідь.
Пам’ятайте, що інформація одержана на консультації перед державною підсумковою атестацією буде корисною для вас.
Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють.
Робіть шпаргалки за бажанням, це сприяє закріпленню знань, однак пам’ятайте, що користуватися ними під час державної підсумкової атестації не можна.
Проговоріть батькам плани своїх відповідей на запитання.
Повторіть плани відповідей на запитання напередодні державної підсумкової атестації, акцентуйте увагу на найважчих.
Не забудьте прийти на консультацію.
Відпочиньте за два-три дні до державної підсумкової атестації.
Ляжте раніше спати напередодні державної підсумкової атестації, а ранок у жодному разі не розпочинайте «зубрінням».
Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до державної підсумкової атестації.
Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі картину успіху.
Прийдіть на державну підсумкову атестацію завчасно.
Під час складання
Усної державної підсумкової атестації:
- візьміть білет, назвіть його номер;
- сядьте на місце, заспокойтеся;
- прочитайте завдання;
- зосередьтесь і спробуйте зрозуміти його зміст;
- складіть детальний план відповіді, запишіть важливі визначення,формули, схеми;
- готуючи конспект відповіді, не намагайтеся записати все слово в слово. Відшліфуйте і зафіксуйте першу фразу своєї відповіді, яка має бути змістовною і стилістично бездоганною;
- пам’ятайте, що таблиці, плакати тощо, що є у вашому розпорядженні під час державної підсумкової атестації, - це ваші помічники, тому що у них міститься значна частина інформації, необхідної для відповіді;
- починайте відповідь з оголошення її плану. У цьому випадку екзаменатор з перших хвилин оцінить не тільки коло питань, що ви будете розглядати, а й вашу здатність логічно мислити та грамотно будувати відповідь;
- висловлюйтеся логічно;
- супроводжуйте відповідь узагальненнями, викладом закономірностей;
- тримайтеся впевнено, відповідайте чітко, але не голосно;
- намагайтеся, щоб ваша відповідь на кожне запитання тривала не більше 5 - 7 хвилин;
- не виправдовуйтеся, якщо ви допустили у відповіді неточність. Проаналізуйте свою помилку, спробуйте показати екзаменаторам,що ця помилка випадкова і надалі ви її не допустите. Будьте спокійними. У такій ситуації лише ясність і чіткість вашого мислення допоможуть спростувати негативний ефект помилки;
- не хвилюйтеся, якщо не знаєте, як відповісти на запитання, спробуйте зібратися з думками. Згадайте все,що стосується даної теми;
- не говоріть відразу, що не можете відповісти на запитання, це відчуття може бути помилковим.
Письмової державної підсумкової атестації:
- не сподівайтеся на допомогу екзаменатора, якщо вам не зрозумілий текст завдання. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований;
- почніть розв'язувати найлегше, на вашу думку завдання. Заплутана умова ще не говорить про складність завдання. Зберіться з думками та починайте працювати. У вас усе вийде!;
- не зациклюйтеся на тому завданні, яке не можете розв’язати , спробуйте розв’язати інше. Можливо ,успіх розв'язання легшого завдання додасть вам упевненості, і ви зможете впоратися зі складнішим;
- будьте уважними, запам’ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків та виконання завдань;
- сконцентруйтеся після організаційних моментів - для вас тепер є лише текст завдань і час для їх виконання;
- прочитайте завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається;
- не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань;
- думайте лише про виконання того завдання, що виконуєте, а не всіх відразу;
- перевірте виконане завдання;
- прислухайтеся до своєї інтуїції.
Після складання ДПА
- Зателефонуйте батькам. Пам’ятайте, що вони хвилюються за вас.
- Проаналізуйте ваші помилки, щоб не припуститися їх у майбутньому.
- Відпочиньте у цей день, а вже з наступного починайте готуватися до державної підсумкової атестації з іншого навчального предмета.
- Під час підготовки до державної підсумкової атестації з іншого навчального предмета врахуйте вже набутий вами досвід.
Пам’ятки -поради батькам учнів щодо складання державної підсумкової атестації
До складання
- Ознайомтеся з порядком проведення державної підсумкової атестації учнів.
- З'ясуйте бажання дітей щодо вибору навчального предмета, з якого вони складатимуть державну підсумкову атестацію. Переконайтеся, що вибір вашої дитини правильний.
- Почніть готувати свою дитину до державної підсумкової атестації завчасно,однак не будьте нав’язливими.
- Поділіться з дитиною своїм досвідом складання іспитів.
- Пам’ятайте, що дитина може сама вибирати час для підготовки до ДПА.
- Будьте готові, не лише вислухати плани відповідей дитини на запитання ДПА, а й щось підказати їй.
- Стежте за тим, щоб ваша дитина чергувала заняття та відпочинок (наприклад, 40 хвилин навчається, 10 - відпочиває).
- Не забудьте, що дитині напередодні ДПА необхідно відпочити: ввечері після закінчення заняття прогулятися на свіжому повітрі, прийняти душ, раніше лягти спати.
- Підтримайте дитину. Це додасть їй впевненості у своїх силах.
Під час складання
- Будьте впевнені у знаннях вашої дитини.
- Не хвилюйтеся, тому що зайве хвилювання заважатиме не лише вам, а й дитині, адже вона відчуватиме ваш неспокій.
- Не відволікайте дитину телефонними дзвінками, вона сама вам зателефонує!
Після складання
- Підтримайте дитину незалежно від результатів ДПА.
- Порадьте, як раціонально розподілити час, готуючись до ДПА з інших навчальних предметів.